ŠEF ODJELJENJA: PRIM. DR SUAD HEĆO
GLAVNA SESTRA HATIDŽA PERVAN DMS
tel. +387 33 297 237
tel. +387 33 298 055
tel. +387 33 297 236
ŠEF ODJELJENJA: DOC.DR.SELMA ŠABANAGIĆ HAJRIĆ
GLAVNA SESTRA AZRA PETROVIĆ DMS
tel. +387 33 297 236
tel. +387 33 297 236
ŠEF ODJELJENJA: PRIM. DR ZAKIRA AJANOVIĆ
GLAVNA SESTRA MIRSADA KABAŠ DMS
tel. +387 33 297 363
ŠEF ODJELJENJA: PRIM.MR.SCI.MED.DR NIHADA SUBAŠIĆ
GLAVNA SESTRA EDINA DŽINDO DMS
tel. +387 33 297 624
tel. +387 33 297 567
tel. +387 33 297 361
tel. +387 33 298 346
Nakon hospitalnog tretmana, pacijent/član porodice/staratelj ili drugi zakonski zastupnik će dobiti od strane glavne medicinske sestre-tehničara odjela ili referenta obrasce sa specifikacijom troškova hospitalnog tretmana i zdravstvenu dokumentaciju, koju je porodica/srodnik pacijenta obavezna predati na blagajni KCUS, kako bi se završio konačni obračun. Ukoliko pacijent nema srodnika, blagajnu će završiti medicinska sestra-tehničar zadužena za dokumentaciju na odjelu OJ/Klinike.
Pacijenti u skladu sa Cjenovnikom zdravstvenih usluga u FBiH plaćaju određenu participaciju za liječenje.
Ukoliko pacijent nema zdravstvenu dokumentaciju, postupat će se u skladu sa Procedurom o neosiguranim licima broj 18, a koju pacijent/član porodice/staratelj može dobiti na uvid od strane medicinske sestre-tehničara na prijemnom bloku Klinike, te će o istoj biti usmeno upoznat.
Ukoliko se radi o inostranom pacijentu/osiguraniku države sa kojom Bosna i Hercegovina nema zaključen Međudržavni ugovor o socijalnom osiguranju ili inostranom pacijentu koji nema zdravstveno osiguranje, pacijent mora unaprijed platiti troškove liječenja na blagajni KCUS, a najmanje 50% procijenjenih troškova liječenja ili za minimalno 3 dana hospitalizacije.
Prijem pacijenata u Klinički centar Univerziteta u Sarajevu (u daljem tekstu: KCUS) vrši se svakog dana.
Postupak prijema pacijenata u KCUS počinje u prijemnim ambulantama i vrši se na osnovu uputnice za bolničko liječenje.
Ako se radi o stanju u kojem je potrebno ukazati hitnu medicinsku pomoć, prijem pacijenta u KCUS vrši se bez posebne uputnice doktora. Svi pacijenti koji zahtjevaju hitan prijem u KCUS hospitaliziraju se u OJ preko Klinike urgentne medicine. Prijem u KCUS se može izvršiti u toku 24h.
Svi naručeni pacijenti za hospitalizaciju primaju se u redovnom radnom vremenu (od 08:00 do 16:00 sati).
Hitan prijem pacijenta na bolničko liječenje bez uputnice, odnosi se na akutne poremećaje zdravlja ili povrede, a pri tom pacijent nije transportovan kolima hitne pomoći ili nije upućen od strane porodičnog doktora.
Prema medicinskim indikacijama pacijent se prima na bolničko liječenje, a ordinirajući ljekar OJ na koju je primljen pacijent, u roku do tri dana prosljeđuje zahtjev doktoru porodične medicine za izdavanje uputa za bolničko liječenje.
U slučaju da ne postoje medicinske indikacije za bolničko liječenje za koje je izdata uputnica, ljekar KCUS izdaje nalaz i mišljenje uz obrazloženje razloga za odustajanje od prijema pacijenta, a ono sadrži stručno uputstvo doktoru porodične medicine o daljem načinu praćenja i liječenja pacijenta.
Pacijent kod prijema na bolničko liječenje prilaže:
Prije potpisivanja Formulara informativnog pristanka na hospitalizaciju, pacijenta obavezno treba obavijestiti da ima pravo odbiti ili napustiti bolničko liječenje, ukoliko to želi. Također, prije potpisa formulara, pacijent ima pravo da se konsultuje sa članovima porodice, starateljem, svojim zakonskim zastupnikom ili drugim osobama koje sam izabere. Pacijent obavezno mora da pročita (ili da mu se pročita) i potpiše navedeni formular.
Ako se radi o maloljetnom pacijentu formular potpisuju roditelji ili staraoci, obavezno dajući na uvid identifikacioni dokument.
Za osobe koje nisu pri svijesti ili nisu sposobne za rasuđivanje, pristanak daju roditelji, staratelj, supružnik ili drugi bliži rođaci.
Ukoliko postoji opasnost po život pacijenta, koji je u nesvjesnom stanju, a nema ko da potpiše formular pristanka, sve potrebne procedure vrše se bez potpisa, saglasnosti.
U bolnicu je zabranjeno donositi stvari od vrijednosti.
Ukoliko se pri prijemu pacijenta u bolnicu utvrdi da sa sobom posjeduje stvari od vrijednosti (novac, nakit i druge skupocjene stvari) iste će biti vraćene članu porodice istog dana, a u slučaju da član porodice nije prisutan, obavijestiće se nadležni socijalni radnik Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu.
Nakon hospitalnog tretmana, pacijent/član porodice/staratelj ili drugi zakonski zastupnik će dobiti od strane glavne medicinske sestre-tehničara odjela ili referenta obrasce sa specifikacijom troškova hospitalnog tretmana i zdravstvenu dokumentaciju, koju je porodica/srodnik pacijenta obavezna predati na blagajni KCUS, kako bi se završio konačni obračun. Ukoliko pacijent nema srodnika, blagajnu će završiti medicinska sestra-tehničar zadužena za dokumentaciju na odjelu OJ/Klinike.
Pacijenti u skladu sa Cjenovnikom zdravstvenih usluga u FBiH plaćaju određenu participaciju za liječenje.
Ukoliko pacijent nema zdravstvenu dokumentaciju, postupat će se u skladu sa Procedurom o neosiguranim licima broj 18, a koju pacijent/član porodice/staratelj može dobiti na uvid od strane medicinske sestre-tehničara na prijemnom bloku Klinike, te će o istoj biti usmeno upoznat.
Ukoliko se radi o inostranom pacijentu/osiguraniku države sa kojom Bosna i Hercegovina nema zaključen Međudržavni ugovor o socijalnom osiguranju ili inostranom pacijentu koji nema zdravstveno osiguranje, pacijent mora unaprijed platiti troškove liječenja na blagajni KCUS, a najmanje 50% procijenjenih troškova liječenja ili za minimalno 3 dana hospitalizacije.
Prijem pacijenata u Klinički centar Univerziteta u Sarajevu (u daljem tekstu: KCUS) vrši se svakog dana.
Postupak prijema pacijenata u KCUS počinje u prijemnim ambulantama i vrši se na osnovu uputnice za bolničko liječenje.
Ako se radi o stanju u kojem je potrebno ukazati hitnu medicinsku pomoć, prijem pacijenta u KCUS vrši se bez posebne uputnice doktora. Svi pacijenti koji zahtjevaju hitan prijem u KCUS hospitaliziraju se u OJ preko Klinike urgentne medicine. Prijem u KCUS se može izvršiti u toku 24h.
Svi naručeni pacijenti za hospitalizaciju primaju se u redovnom radnom vremenu (od 08:00 do 16:00 sati).
Hitan prijem pacijenta na bolničko liječenje bez uputnice, odnosi se na akutne poremećaje zdravlja ili povrede, a pri tom pacijent nije transportovan kolima hitne pomoći ili nije upućen od strane porodičnog doktora.
Prema medicinskim indikacijama pacijent se prima na bolničko liječenje, a ordinirajući ljekar OJ na koju je primljen pacijent, u roku do tri dana prosljeđuje zahtjev doktoru porodične medicine za izdavanje uputa za bolničko liječenje.
U slučaju da ne postoje medicinske indikacije za bolničko liječenje za koje je izdata uputnica, ljekar KCUS izdaje nalaz i mišljenje uz obrazloženje razloga za odustajanje od prijema pacijenta, a ono sadrži stručno uputstvo doktoru porodične medicine o daljem načinu praćenja i liječenja pacijenta.
Pacijent kod prijema na bolničko liječenje prilaže:
Prije potpisivanja Formulara informativnog pristanka na hospitalizaciju, pacijenta obavezno treba obavijestiti da ima pravo odbiti ili napustiti bolničko liječenje, ukoliko to želi. Također, prije potpisa formulara, pacijent ima pravo da se konsultuje sa članovima porodice, starateljem, svojim zakonskim zastupnikom ili drugim osobama koje sam izabere. Pacijent obavezno mora da pročita (ili da mu se pročita) i potpiše navedeni formular.
Ako se radi o maloljetnom pacijentu formular potpisuju roditelji ili staraoci, obavezno dajući na uvid identifikacioni dokument.
Za osobe koje nisu pri svijesti ili nisu sposobne za rasuđivanje, pristanak daju roditelji, staratelj, supružnik ili drugi bliži rođaci.
Ukoliko postoji opasnost po život pacijenta, koji je u nesvjesnom stanju, a nema ko da potpiše formular pristanka, sve potrebne procedure vrše se bez potpisa, saglasnosti.
U bolnicu je zabranjeno donositi stvari od vrijednosti.
Ukoliko se pri prijemu pacijenta u bolnicu utvrdi da sa sobom posjeduje stvari od vrijednosti (novac, nakit i druge skupocjene stvari) iste će biti vraćene članu porodice istog dana, a u slučaju da član porodice nije prisutan, obavijestiće se nadležni socijalni radnik Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu.
U Bosni i Hercegovini u Sarajevu je organizovana Neuropsihijatrijska klinika 1946.godine, a Neurološka klinika je formirana 1977. godine kao posebna jedinica u okviru Kliničke bolnice Koševo.
Neurološka klinika u okviru KCUS-a je stručna, naučna i edukaciona institucija koja pruža usluge iz domena sekundarne i tercijarne zdravstvene zaštite.
Široki spektar neuroloških stanja koji se obrađuju i tretiraju na odjeljenjima uz visok procenat iz oblasti tercijarnog nivoa zdravstvene zaštite: Dijagnosticiranje i liječenje pacijenata sa akutnim moždanim udarom, multiplom sklerozom te ostalim demijelinizirajućim oboljenjima, neurološkim manifestacijama autoimunih bolesti, bolestima poremećaja pokreta, degenerativnim oboljenjima koštano-mišićnog sistema, epilepsijama i drugim vrstama kriza svijesti, neuromišnim bolestima, dijagnosticiranjem i liječenjem demencija, različitih vrsta glavobolja, neuropatske boli i drugih bolnih sindroma, smetnji ravnoteže i vrtoglavice.
U različitim ambulantama i savjetovalištima (sekundarnog B nivoa i tercijalnog nivoa zdravstvene zaštite) svakodnevno se pacijentima daju konsultacije i savjeti vezano za sekundarnu prevenciju i pogoršanje postojećih stanja, a sve u cilju unaprjeđenja njihovog kvaliteta života.
Pacijentima se za vrijeme hospitalizacije na našoj klinici pruža fizikalni tretman od strane uposlenika Klinike za fizijatriju i rehabilitaciju KCUS-a.
Rad na Odjeljenju dijagnostike i poliklinike sa Dnevnom bolnicom je organizovan putem savjetovališta, kabineta i ambulanti (9 savjetovališta, 4 kabineta, 1 laboratorij i 3 ambulante). U okviru tog odjeljenja postoji i Dnevna bolnica sa dva kreveta za pacijente koji primaju pulsnu kortikosteoridnu terapiju, terapiju imunoglobulinima, ostalu imunomodulirajuću terapiju uz prethodnu pripremu na primarnom nivou.
Na Klinici se provode naučni i istraživački projekti uz aktivno učešće na kongresima, simpozijima, seminarima i drugim skupovima.
Na Klinici je omogućena kontinuirana edukacija studenata, ljekara, specijalizanata, kao i edukacija za određena subspecijalistička zvanja.
Urgentna ambulanta Neurološke klinike ja prostorno smještena na Klinici urgentne medicine radi postavke „Optimizacija Urgentne skrbi na jednom mjestu„ tako da je specijalista neurolog tokom 24 sata angažiran u radu KUM-a.
Od ukupnog broja ljekara na Neurološkoj klinici su: 2 profesora, 1 docent, 2 doktora nauka, 3 ljekara su završna godina doktoralnog studija, 6 magistara, 8 primarijusa.
5 ljekara sudjeluju u nastavi na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu,
1 asistent sudjeluje u nastavi na Fakultetu zdravstvenih studija,
3 ljekara i 2 medicinska tehničara sudjeluju u radu komisije za imunomodulatornu terapiju,
1 ljekar radi u komisiji za banjsko liječenje.
Ljekari i medicinski tehničari koji rade na dijagnostičkim procedurama ( EMNG, EEG, TCD, EP) imaju certifikate o završenoj edukaciji.
Struktura Klinike po odjelima ukupno 4 odjeljenja:
1. Odjeljenje urgentne neurologije
2. Odjeljenje opće neurologije
3. Odjeljenje za kliničku neurofiziologiju
4. Odjeljenje dijagnostike i poliklinike sa Dnevnom bolnicom
Na Klinici ima 102 kreveta plus 2 kreveta u Dnevnoj bolnici
Radno vrijeme i rad sa pacijentima je organiziran kroz redovno radno vrijeme, dežurstva I turnuse tokom 24h.
Informacije o zdravstvenom stanju pacijenata u periodu epidemije COVID 19 infekcije se mogu dobiti putem telefonskog poziva svaki radni dan od 13:00 h do 14:00 h.
Preporučuje se da informacije dobije najbliži srodnik-jedna osoba koja će prenositi informacije ostalim članovima porodice, zbog dostupnosti slobodne telefonske linije.
Broj telefona na koji mogu zvati će dobiti na prijemu bolesnika, zavisno od odjeljenja na koji će biti primljen.
Posjete se ne obavljaju zbog epidemije Covid 19 infekcije.
Zahtjevi za prijem na Kliniku upućeni iz drugih Kantona
realizuju se direktnim dogovorom putem telefona: 033/297 354 ili faxa 033/297 821, sa Šefom Klinike.
Narudžbe:
– Za elektromioneurografiju (EMNG) i evocirane potencijale (EP):
Narudžbe se obavljaju putem telefonskog poziva: 033 297 567 svakim radnim danom od 12 do 15 sati.
– za Transkranijalni Doppler (TCD) I elekroencefalografiju (EEG)
Narudžbe se obavljaju putem telefonskog poziva: 033 297 624 svakim radnim danom od 11 do 13 sati.
– Za neurološke preglede u ambulantama i savjetovalištima lociranim na prvom spratu DIP-a:
Narudžbe se obavljaju putem telefonskog poziva: 033 297 624 svakim radnim danom od 11 do 13 sati.